Bakü turumuz

Ben, oğlumun ara karne tatili için Bakü seyahatimi Türk Hava Yolları’nın gece uçuşu ile başlatmayı uygun buldum. Böylece hem Bakü’de konaklama ucuza mal olacak, hem de zamanı dolu dolu kullanacağımı düşündüm.

Türk Hava Yolları’nın saat 01:50 İstanbul Bakü uçuşu ile saat 05:40’ta Bakü Heydar Aliyev Havalimanı’na vardık. Bakü’ye vizesiz gelmek mümkün fakat kapıda vize uygulaması var. Kapıda vize almanız için 10 $ ve 1 fotoğraf yanınızda bulundurmanız gerekmekte. Bunu da bilmeyenler için not düşelim yeri gelmişken. Havalimanında vize işlemlerimizi hızlı bir şekilde hallettikten sonra pasaport kontrolünden geçerek daha önce rezervasyonunu yaptığımız otelimize taksi ile ulaştık.

Bakü Uçak Bileti - Bakü Tatilimiz

Qafqaz Bakü City Hotel and Residences, 4 yıldızlı çok temiz bir otel, hem iş seyahati hem de turistik ziyarete Bakü’ye seyahat edecek misafirlere gönül rahatlığı ile tavsiye edebilirim.

Bakü çiçek - Azerbaycan - Bakü Seyahatimiz

Biraz dinlendikten sonra Bakü turumuza başlıyoruz oğlumla.

1. Gün

Bakü’yü kendi imkanlarımızla gezmek çok keyifli.

İçeri Şehir” diye adlandırılan eski Bakü yerleşim yerini gezmek üzere otelimizden hareket ediyoruz.

İçeri Şehir’in hemen girişinde bulunan çok şirin bir kafeye girdik. Geç kahvaltımızı yöresel bir şeyler seçerek keyifli hale getirmeyi planlamıştık, seçtiğimiz kafede birçok yöresel tadı tatma fırsatı bulduk.

Bakü yemekleri - Ucuz Bakü Uçak Bileti

Azarbaycan’ın resmi parası manat, ama her yerde dolar da geçerli. Pazarlık konusunda bizden daha başarılı buradaki hediyelik satış dükkanlarında çalışanlar. Pazarlık yapmadan alışveriş yapmayın derim ben. Bakü tarihini tanımak yöresel kıyafet giymeden olmaz. Birde beklemediğim kadar soğuk oluşu nedeniyle “papah” denilen şapka ilk satın aldığımız şey oldu. Bakü, Hazar Denizi kıyısında olmasına rağmen karasal iklime sahip bir şehir.

Semih Doğan - Bakü

Eski şehir içinde bulunan Şirvan Şahlar Sarayı’nı mutlaka 10 manat gezin, çocukların da ilgisini çeken bir saray.

Eski şehir, taş duvarlar ve taş yollarla kaplı. İçinde kafeler ve restoranlar var. Daha yöresel yemekler bulabilirsiniz.

Çarşının içinde hediyelik eşya dükkânlarını gezerken oğlumun çok eğlendiği bir dükkâna girdik burada Şirin dedesi kendinin karikatürünü çizdi, o günün anısı olarak saklıyoruz.

Semih Doğan - Bakü

Çok keyif aldığımız Eski şehir gezimiz sona erdi Kız Kalesi arkanızda kalacak şekilde yola devam ediyoruz sağa doğru devam edince İçeri Şehir’deki Farsi mimari yerini Rus mimarisine bırakıyor.

Hazar Denizi’ni boydan boya geçen bu caddenin ismi Neftçiler Prospekti. Kordon boyunca kafeler ve müzeler mevcut. Halı müzesi olan Xalça Müzeyi, deniz kıyısında. Hazar kıyısına doğru devam ettiğinizde kordon boyunca uzun bir yürüyüş yapabilirsiniz.

Kordon Boyu küçük küçük heykellerle dolu. Neftçiler Prospektüsü Bakü’nün heykeller diyarı gibi.

Semih Doğan - Bakü

Beklediğimden daha çok “korunan” tarihi mirasa sahip bir şehir Bakü.
Eski şehrin giriş kapısı tarafından çıkıp sola döndüğünüzde karşınıza Azerbaycan Tarih Müzesi karşınıza çıkacak. Ünlü filozofların heykelleri sıra sıra dizilmiş. Buranın arkasında Nizami Caddesi yer alıyor. Buralar kafeler ve alışveriş için dükkânlarla dolu.

En çok ilgimi çeken şey Bakü’de yapıların çoğu eski hâlini korumuş olması. Sokaklar geniş, temiz binalar taştan ve sarı renkte.

Gece bu sokaklarda ışıkların da etkisi ile bir Kafkas ülkesi olmasına rağmen Rus kültürünü de hissettiren Avrupayi bir hava hissediliyor.

Bu caddeyi de geçtikten sonra bir alt geçitten Bakü Bulvarı’na yani tekrar Hazar Denizi’nin kıyısı olan kordon bölümüne çıkabilirsiniz.

Bir günlük bu kadar yeter, resimlerde de gördüğünüz gibi benim küçük turist yoruldu, uyku zamanı.

2. Gün

İkinci gün turumuza otelimizde güzel bir kahvaltı ile başlıyoruz. Bakü şehrini keşfetmeye devam ediyoruz. Çocukların tatilini keyifli hale getirecek bir yerdeyiz nihayet. Bakü şehir merkezinde bulunan ve Azerbaycan Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Bakü belediyesi tarafından işletilmekte olan Bakü Hayvanat Bahçesi‘ndeyiz.

Bakü Hayvanat Bahçesi 1928 yılında Sovyetler Birliği döneminde eski Lunaçarski Parkında şimdiki Nizami Parkında kurulmuş. Resmi kayıtlara göre 2 Ocak 1942 yılı kuruluşu görünen Bakü Hayvanat Bahçesi 4.25 hektar arazisinde nadir bulunan ve soyu tükenmekte olan hayvan türlerini korumayı ve çoğaltmayı amaçlayan işletmesi ile dikkat çekiyor. Hayvanat bahçesinde yaklaşık 1.193 hayvan ve 168 tür bulunmaktadır, hem de Azerbaycan’ın faunasına ait nadir bulunan ve soyu tükenmekte olan hayvan türlerinin genlerini saklamak için depo-laboratuvarlar mevcut.

Nizami Parkı’ndan yürüyerek Bakü Bulvarı’na ilerliyoruz, Köroğlu Meydanı‘na çıkıyoruz.

Semih Doğan - Bakü

Köroğlu Meydanı’nda doğanın güzelliğini seyrederek biraz dinlendikten sonra, taksi ile şehitliğe devam ediyoruz. Şehitliğin bulunduğu tepe aynı zamanda Bakü’yü tepeden panoramik seyretme imkanı veren bir konumda.

Şehrin her yerinden farklı görüntü sergileyen Ateş Kuleler de buradan en iyi görüntüye sahip diyebilirim. En azında ben bu şekilde gördüm. Gece bu kuleler alev alev yanar dağ görüntüsü alıyor ışıklandırma ile. Yarın ki gezimizde ismini Ateşgah Mabedi diye geçen bir tapınaktan almış diye okumuştum.

Akşam soğuk olacak görünüyor, biz hazırlığımızı yaptık gezimize devam ediyoruz.

Bu günkü gezimizi de burada sonlandırıyoruz.

3. Gün

Bu gün Bakü turumuzun son günü, kahvaltı sonrası otelimizden ayrılıyoruz. Eşyalarımızı da yanımıza alarak taksi ile Ateşgah Tapınağı‘nı gezmek üzere yola çıkıyoruz.

Tapınak yolunda bir köyde önce gerçekten alevli bir şekilde yanan bir Yanardağ görüyoruz, burada bir çay içimi duraklama sonrası yola çıkıyoruz. Yaklaşık 1 saat sonra Ateşgah Mabedi’ne ulaşıyoruz.

Semih Doğan - Bakü

Tapınaktaki ateş şu anda doğal bir şekilde yanmıyor, temsilen yakılıyor. 1883 yılında tapınaktaki ateş sönünce tapınak terkedilmiş.

İçeride çok ilginç görüntüler var. Ziyaret edeceklere heyecan kalsın diye paylaşmıyorum görüntüleri.

Bakü gezisinin tadı damağımızda kaldı diyebilirim, yazın gelip köylerine yaylalarına mutlaka gitmeliymiş gelen bir turist taksicinin dediğine göre.